El tipus d'arxiu proporcionat no és una imatge vàlida
S'ha produït un error en la pujada de l'arxiu
{{errors.track.message}}
Cap usuari trobat {{searched.users.length}} usuaris trobats
Anterior
Següent
{{currentImage.author}}
La informació de la cimera s'ha guardat amb èxit
La informació proporcionada no és vàlida
Ha de revisar les dades :
  • El nom no és vàlid
    Sense definir
  • La serra / massís no és vàlid
    {{mountain.location}}
  • L'altitud no és vàlida
  • La zona UTM especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La coordenada UTM "X" especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La coordenada UTM "I" especificada per la posició no és vàlida
    {{position}}
  • La prominència no és vàlida
    {{mountain.prominence}}
  • La categoria no és vàlida
    {{mountain.category}}
Seleccioneu el fitxer de track pujar GPX, CompeGPS®, OziExplorer
Els arxius GPX són el format més habitual i adequat per compartir les teves rutes
  • IGN España MTN50 (E = 1 : 50000)
    Estella/Lizarra (24-8)
    Descarregar 27,2 MB
    La descàrrega es proporciona des d'un servidor extern
Voleu procedir amb l'eliminació de la imatge?
El comentari serà eliminat definitivament
Voleu procedir amb l'eliminació de l'comentari?
La cimera serà eliminada definitivament
Voleu procedir amb l'eliminació?
Voleu procedir amb l'eliminació de el document?
La cimera ha estat eliminada amb èxit
El comentari s'ha guardat amb èxit
Ascensions registrades : {{climbed_climbs.length}}
  • Eliminar

No tens ascensions registrades

Vols registrar el teu historial d'ascensions?

Crea un compte ara o accedeix

S'han guardat les ascensions
Publicacions {{authorInfo.stats.publications}}
Cims {{authorInfo.stats.mountains}}
Tracks {{authorInfo.stats.tracks}}
Comentaris {{authorInfo.stats.posts}}
Imatges {{authorInfo.stats.images}}
Visites {{authorInfo.stats.hits}}
Últimes Imatges pujades
Descarregar la Llista
Cim Altitud Data
{{mountain.name.split('/')[0]}} {{mountain.altitude}}
{{mountain.modificationDate|date}}
Creat
Modificat
Què puc fer aquí?
  • Pots editar la informació de la cimera, tant la ressenya descriptiva com la informació proporcionada
    Usa la barra d'eines proporcionada per a tal fi
  • Pots donar d'alta una nova cimera que encara no estava inclosa en Mendikat. Utilitza el botó de la barra d'eines per a tal fi
    Nova
  • Pots aportar noves imatges interessants. Busca a la pàgina el botó de pujar imatges
    Pujar Imatges
  • Pots pujar teus tracks i compartir-los amb altres usuaris. Utilitza el botó de pujar track, que trobaràs a la pàgina, amb aquest objectiu
    Pujar Track
Document Mida Modificat
{{document.name}} {{document.size|filesize}} {{document.modified|date}}

S'ha produït un error en la pujada de el document

El fitxer no té un format vàlid (PDF)

Gorriza

587 m
Dades de la Cimera
Afegir als meus ascensions Compartir Copiar enllaç S'ha copiat l'enllaç al porta-retalls
Pot desplaçar la cimera al mapa per redefinir la seva posició
{{summit.name|name}} ({{summit.altitude|altitude}})
{{summit.name|name}} ({{summit.altitude|altitude}})
{{summit.position}}
Veure cim
Ha de proporcionar un nom
L'altitud proporcionada no és vàlida
La posició proporcionada no és vàlida. Ex: 30 500000 4750000
Sortida de el Sol
07:39
Posta de Sol
20:35
Durada del dia
12:55
Fase Lunar
Orto 02:00
Ocas 18:00
  • Estella/Lizarra (24-8) (140)
La prominència proporcionada no és vàlida
La categoria proporcionada no és vàlida. Ex: 1, 1+, 1-, 2, 3
Inclogui tots els territoris als quals pertany la muntanya
Seleccionar el Territori
Afegir a la llista
Territoris seleccionats
  • {{region.name}}
Incloeu tots els catàlegs a què pertany la muntanya
Seleccionar el Catàleg
Afegir a la llista
Catàlegs seleccionats
  • {{catalog.name}}
No se n'ha seleccionat cap
Coneixes està muntanya? Pots col·laborar en Mendikat realitzant la ressenya d'aquesta cimera
Crea un compte ara o accedeix
Creat
07-12-2017
Modificat
07-12-2017
6 ascensions
Si us plau, tingueu en compte que copiar el contingut daquest lloc sense permís és una infracció de drets dautor, desmereix lesforç dels seus creadors i pot posa en risc la continuïtat del lloc. Gràcies per respectar la feina de tots!

Enhorabona! Donem sentit a aquesta informació...

Completa la ressenya amb informació útil i contrastada perquè altres usuaris puguin trobar una referència valuosa i interessant. Fes servir el format adequat, vigila l'ortografia i posa atenció a la qualitat. Els cims sense informació podran ser eliminats pels administradors.

Gorriza (587 m) es una cima de modesta prominencia (14 m) que se sitúa en la parte terminal de un cordal (SE-NE-SE-NE) que tiene su arranque en la cumbre de Murugain (812 m) , insertada en la cuerda principal de Esparatz (1022 m), y su cabo en la ermita de Gorriza (491 m). Afrontando la subida a la cima por su frente oriental ofrece una bella estampa y un desnivel a superar de unos 200 m, partiendo desde la vera del río Arga.

Gorriza fue antaño un coto redondo perteneciente al señorío de Belascoáin/Belaskoain, dentro de la jurisdicción de Echarren/Etxarren. El núcleo de población consistía en un pequeño caserío y una iglesia con ábside circular. Actualmente es un espacio forestal, reforestado con robles y pino laricio, perteneciente a la diputación de Navarra. Esta integrada en el municipio de Guirguillano/Girgillano.

Uno de los atractivos del recorrido es la solitaria ermita de Santa María, única edificación que queda del antiguo caserío, del que fue iglesia. Su ábside semicircular denota su origen románico. Se asienta sobre una solera de conglomerado, en el extremo de un cordal, dando vistas al cauce del río Arga. Su parte trasera esta próxima a un precipicio, sobre el barranco de Gorriza que desagua en el río antes nombrado y hace de límite septentrional del relieve.

Desde el K. 10, 700 de la carretera NA-7110

En este punto kilométrico hay un espacio idóneo para aparcar el vehículo, al lado derecho de la carretera, yendo desde Puente la Reina/Gares hacia Echauri/Etxauri. Partimos de este lugar (370 m), cercano al cauce del Arga. Cruzamos la carretera y tomamos una pista, cerrada en su inicio por una puerta de alambrada.

El primer objetivo se sitúa en un collado al NW, entre el monte y la ermita de Gorriza, para alcanzarlo el camino traza pronunciados cambios de rumbo. En una bifurcación de pistas que encontramos optamos por el ramal derecho. Llegados a este punto seguimos la pista hacia el W y después al S hasta posicionarnos al borde del flanco SE del monte.

Afrontamos la subida directa a la cima (NW), sorteando la abundante masa arbustiva, aprovechando los espacios mas claros y veredas del ganado, hasta alcanzar la cima que se halla en un espacio ocupado por una espesura de coscoja. Debemos llevar el cuerpo bien protegido para evitar incomodidades. El hito cimero se sitúa al W de la coscojera, próximo al punto geográfico que marca la cumbre (587 m).

Acceso: K. 10, 700 de la NA-7110 (40 min)

Catàlegs
Tracks
No hi ha cap track
Comentaris ({{posts.length}})
Cap comentari. Registra't o accedeix per afegir un nou comentari